サイトマップお問合せヘルプ
授業ホーム
  • 授業一覧から探す
    • 教養教育院
    • 文学部・人文学研究科
    • 国際言語文化研究科
    • 教育学部・教育発達科学研究科
    • 法学部・法学研究科
    • 経済学部・経済学研究科
    • 情報学部/情報学研究科
    • 情報文化学部
    • 情報科学研究科
    • 理学部・理学研究科
    • 医学部・医学系研究科
    • 工学部・工学研究科
    • 農学部・生命農学研究科
    • 国際開発研究科
    • 多元数理科学研究科
    • 環境学研究科
    • 創薬科学研究科
    • 国際教育交流センター
    • 国際言語センター
    • ※平成29年度学生募集停止
    • 名古屋大学国際プログラムG30
    • TOPICS Back No.
    • オープンキャンパス
    • 名大の研究指導
    • G30 for everyone
    • 名古屋大学ラジオ公開講座
    • 名古屋大学公開講座
    • 退職記念講義アーカイブ
    • nuocwをフォローしましょう
    • 過去の特集ページ
    • 教員の方へ
    • NU OCW Podcast
      RSS を iTunes の "Podcast" にドラッグ&ドロップすると、ポッドキャストが登録されます。
      (iTunesは最新版をお使いください)
  1. ホーム >
  2. 教養教育院 >
  3. 英語(コミュニケーション) >
  4. 授業ホーム
授業ホームシラバス

開講部局:教養教育院

三輪晃司 准教授

英語(コミュニケーション)

授業時間 2018年度後期金曜4限
対象者 理学部

2単位、週1回全15回

授業の内容

As a rule, the language of instruction is English. Each week, several students will serve as discussion leaders to facilitate in-class discussions on a particular topic, following the schedule.

授業の工夫

To become a proficient English communicator, what we need to do is simple — we communicate in English. However, this is not always easy to do. As a teacher, I generally believe that the ultimate goal of teaching is to help students to develop self-confidence and independent attitude towards learning. As the course instructor for this Academic English Communication class in particular, I would like my students to communicate in English confidently. To this end, my mission is to provide a relaxing environment and value students' contribution.

Some people (often proficient speakers of English) might say speaking English is easy, but many university students apparently find it difficult to speak English. There is no surprise. Speaking English is difficult because speaking (in public) is difficult. Unlike listening, speaking necessarily starts with an idea. To speak English with confidence, we need to have an idea that we feel like sharing with others. A bit of courage is also essential. That is why any communication attempts in English is encouraged; there is no bad English. We also pay attention to listen to others’ opinions, because listening is apparently not considered to be valuable in this busy 21st century.

We discuss various basic topics around us, such as friends, sports, and romantic relationship because these are what university students often care about. More importantly, in this course, students become teachers and stimulate discussions for around 20 to 30 minutes. Teaching is perhaps the best way to learn. This semester (Fall 2018), I enjoyed my time with a group of science students who actively participated in the English-only environment, demonstrating that Japanese students can communicate effectively in English once they set their mind to it.

最終更新日:2019年07月01日
最終更新日の時点の講義内容で公開を行っております。
最新年度の講義と内容が異なる可能性がありますのでご注意ください。

ページトップへ

http://ocw.nagoya-u.jp/